Verwezenlijkingen in cijfers
In 2021 heeft de Eerstelijnsdienst 3735 informatiedossiers afgerond. In 3402 gevallen kreeg de vraagsteller een antwoord. In 214 gevallen was de GBA als instelling onbevoegd of kon er niet geantwoord worden. In 89 gevallen werd de behandeling van het dossier stopgezet (vaak omwille van het feit dat de aanvrager niet meer reageerde op de vraag naar extra duiding bij de aanvraag). 30 dossiers stuurde de Eerstelijnsdienst door naar een andere Federale autoriteit voor gegevensbescherming of naar een andere Europese toezichthouder.
Type dossier | Resultaat | Aantal |
---|---|---|
Informatie | Informatie verstrekt | 3402 |
Onbevoegd (doorverwijzing)/onontvankelijk | 214 | |
Behandeling stopgezet | 89 | |
Overgemaakt naar een andere federale autoriteit voor gegevensbescherming of andere Europese toezichthouder | 30 | |
Totaal | 3735 |
De Eerstelijnsdienst behandelde ook 1683 telefonische oproepen in 2021. Van januari tot juli werden omwille van coronamaatregelen geen telefonische oproepen beantwoord.
In 2021 heeft de GBA 116 bemiddelingsdossiers afgerond. Daarvan slaagde de bemiddeling dankzij de tussenkomst van de Eerstelijnsdienst 65 keer. In 9 gevallen is de bemiddeling omgezet naar een klacht die werd doorgestuurd naar de Geschillenkamer.
Type dossier | Resultaat | Aantal |
---|---|---|
Bemiddeling | Bemiddeling geslaagd | 65 |
Bemiddeling niet geslaagd | 6 | |
Bemiddeling omgezet naar klacht | 9 | |
Bemiddeling onontvankelijk of behandeling stopgezet | 28 | |
Onbevoegd (doorverwijzing) | 4 | |
Behandeling stopgezet (door de aanvrager) | 4 | |
Totaal | 116 |
Een klacht ingediend bij de GBA wordt door de Eerstelijnsdienst geanalyseerd op ontvankelijkheid. 257 van de 1928 ontvangen klachten in 2021 werden door de Eerstelijnsdienst onontvankelijk verklaard. Enkel de ontvankelijke klachten worden doorgestuurd naar de Geschillenkamer voor verdere behandeling.